TikTok Effie Ödülleri’nden iki ödülle döndü

Dünyanın en itibarlı pazarlama ve reklam aktifliği müsabakalarından biri olan Effie Mükafatları; 55 ülkede, EACA’e (European Association of Communciation Agencies) üye Reklam Ajansları Dernekleri ve Reklamveren Dernekleri tarafından ortak olarak düzenleniyor.

Dün İstanbul’da bir otelde düzenlenen ödül merasiminde TikTok ve İKSV; yaptıkları iş birliğiyle sponsorluk kategorisinde altın ödül kazanırken 17. İstanbul Bienali için hayata geçirdikleri projeyle kültür-sanat kategorisinde bronz Effie mükafatına layık görüldü.

“BİRBİRİMİZE ÇOK YAKIŞTIK”

İKSV Genel Müdür Yardımcısı Yeşim Gürer Oymak bahse ait açıklamasında, “50’nci yılımızı kutladığımız 2022’nin en heyecan verici değişimlerinden biri TikTok’la yaptığımız iş birliğiydi ve daha birinci yılımızda bu kadar itibarlı bir ödül merasiminden iki mükafatla dönmemiz, aslında ne kadar hakikat bir iş birliğine imza attığımızın en büyük göstergelerinden biri oldu. İKSV, her yaşında birebir dinamizmini ve kimliğini koruyarak izleyicileriyle farklı kanallarda bağlantı kurmaya, yeni gereksinimlere cevap vermeye devam edecek. Ahenk ve sevinç içinde çalıştık ve gelecekteki projelerimiz için de çok heyecanlıyız” dedi.

“DAHA MANALI VE FAYDALI İÇERİKLER”

TikTok Türkiye Pazarlama Lideri Mehmet Özdoğan ise “Effie, sonuç odaklı bir ödül merasimi. Bu sebeple TikTok’un DNA’sına ve işleyiş biçimine çok yakıştığını düşünüyoruz. Bilhassa pazarlamacılar çok uygun bilirler, sponsorluk kategorisi yarışın çok çetin geçtiği, kampanya yapmanın epeyce meşakkatli ve masraflı olduğu bir kategori. Heyet üyelerine İKSV’yle aramızdaki gönül birliğini gördükleri ve büyük gayemiz olan milyonlarca kullanıcımıza daha ‘anlamlı’ ve daha ‘yararlı’ içerikler çıkarma isteğimizi tanıyıp ve değerli ödüllerle iş birliğimizi taçlandırdıkları için çok teşekkür ediyoruz. Eminiz ödül döneminin kalanında da bu ikilinin ismini sık sık duyacağız” açıklamasında bulundu.

İşbirliğinin en kıymetli modüllerinden biri olan #BienaldeÖğrendim kampanyasının Bronz ödül almasıyla ilgili olarak, İstanbul Bienali Yöneticisi Bige Örer de şunları söyledi:

“İş birliğiyle, İstanbul’un çok farklı yerlerine yayılan bienal projelerini milyonlara ulaştırma imkanı yakaladık. #BienaldeÖğrendim ve #İstanbulBienali etiketleriyle TikTok’ta paylaşılan 10 binden fazla içerik, 250 milyon izlenmeye ulaştı. TikTok’ta viral olan bienal içerikleri aracılığıyla gençlerin bienal stantları ve yerleriyle daha kolay münasebet kurabildiğini düşünüyoruz. Bir evvelki bienale oranla üniversite öğrencilerinin iştirakinde bir artış gözlemledik. Fiyatsız olarak gerçekleştirdiğimiz İstanbul Bienali’nin geniş kitlelere erişmesi en öncelikli emelimiz. Bu ödül de bu husustaki başarımızın en büyük göstergelerinden biri oldu.”

Geçtiğimiz yıl mayıs ayında #gösteribaşlasın etiketiyle iştiraklerini duyuran TikTok ve İKSV, cümbüş bölümünde ses getiren aktivite ve kampanyalara imza attı. TikTok’ta parlayan genç müzisyenlerin 29. İstanbul Caz Şenliği sahnesinde yer alması, #BienaldeÖğrendim kampanyasıyla binlerce içerik üreticisinin 17. İstanbul Bienali’nde öğrendiklerini milyonlara ulaştırması üzere değerli çalışmalar yürüten iki kurum; 41. İstanbul Sinema Şenliği için çıkan #neizlesem kampanyasıyla da bir ortaya geldi. Yapılan kampanyayla birlikte şenliğin ve creatorların mecraya özel içerikleri #neizlesem hashtagi altında TikTok aracılığıyla milyonlarca insanın ekranlarına ulaştı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir